Thursday 7 April 2011

Alhamdulillah berakhirnye sem 2

3 & 4 April
Final pulun buat asgment

5 April 
Critical friend..=) Alhamdulillah asgment kali ni lebih bersistematik kalau nk compare dgn yang first time ari tu.. InsyaAllah... Ya Allah kau berilah rezeki yang terbaik buat kami. Hanya kepada engkaulah kami memohon dan meminta pertolongan. Amin...Pada sebelah petang masak nasi lemak utk 15 org. Sbb esok hari last saya dan Alyaa bekerja sebagai 'volunteer teacher' dkt Cromwell Primary School.. pejam celik-pejam celik dh tamat dah tempoh masa utk menimba pengalaman di sana...

6 April
Pada sebelah pagi, saya dan Alyaa siapkan packing nasi lemak dan bersiap utk ke sekolah. Sebelum tu kami hantar assignment dahulu pada pukul 10 pagi... Boleh di kire awal la jugak..sbbnye limit pkol 1 pm..=) Kami pun bergegas pergi ke sekolah utk pulan semula ke university bagi menghadiri class tambahan yang juga merupakan class yang terakhir.... uwaa... banyaknye perkataan2 terakhir dlm entri ni... Alhamdulillah semua cikgu2 di sekolah sgt gembira dgn buat tgn kami..hehe..walaupun pedas tapi diorang tetap cube..hehe..=) Next week Isnin de date dgn Pengusaha tadika sbg perjumpaan yang terakhir..hehe.. Miss Darr ckp nk blanja lunch.. Alhamdulillah rezeki kami berdua..=)

Cromwell Primary School.=)

7 April
Eh dh hari Khamis dh...=) Hari ni last class b4 easter break..mmg kosong la class sbb ramai student yang dh balik kampung..jadi class pun abis awal hari ni..=) suke2... esok dh Jumaat..Kwn2 dari Coventry akan datang bermalam di rumah.. Selalunya saya yang akan pergi ke sana.. Kali ni saya menjemput mereka datang ke rumah (Birm) pula..mungkin ini kali pertama dan terakhir sbbnye slps ni semua akan sibuk dengan peperiksaan dan final project masing2... plus, lps ni saya nk balik Msia dh..yahooo!!!! =) 
Skype dgn ibu utk bertanye tntg resepi2 yang akan dimasak pada esok hari..=) love u ibu...=)

Erm sejak akhir2 ni di facebook ramai yang post mengenai cinta dan perkahwinan..=) ini sememangnya menjadi bualan dan topik yang utama bagi kami yang berusia awal 20-an ini.. Jadi, di sini saya ingin berkongsi entri yang menarik dengan kalian.. Ini adalah penulisan dari anak Ustaz Pahrol (penulis buku dan pakar motivasi) http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Falfatihpahrol.blogspot.com%2F&h=252c5
Semoga entri ini memberi sedikit sebanyak pesanan yang boleh kita aplikasi pada masa ini..Wallahua'alam..

~Jumpe Lagi~

2 comments:

  1. tak taulah musim kat sini ade bg kesan kat bnde hidup, kate musim bunga, huhu..
    fateh mmg mewarisi sket2 bakat ayah die, bgus2..

    ReplyDelete
  2. sket2?...erm mcm bnyk je aku tgk. walaupun bz sbg doctor to be.tapi fatih sempat gak menulis utk berdakwah..tabik spring gak ar. aku kene belajar care menulis kat radio ikim ni.

    terutama penulisan mengenai Early Years.

    ReplyDelete